Ricciardo dokazao da zaista imamo troboj, možda i klasik od sezone

Mad Max Verstappen je možda ‘pomeo’ Vettela sa staze, ali i bez toga bi Red Bull imao veliku šansu pobijediti u Kini, što je Daniel Ricciardo dokazao u praksi. Imamo troboj u borbi za naslov, potencijalno i klasik od sezone.
Da odmah u staru ne pretjerujemo i potenciramo povijesnu sezonu Formule 1 u nastajanju, ali nakon samo tri utrke čini se da bi bitka za Grand Prix naslov mogla biti slična onoj epskoj iz 2012. U redu, tada je u prvih sedam utrka pobijedilo isto toliko različitih vozača, što je nakon dvostrukog slavlja Seba Vettela pu Australiji i Bahreinu sada nemoguće ponoviti. No, u vrhu je čini se jednako tijesno, makar između manje momčadi.
Red Bull se u prva dva vikenda sezone pokazao kao opasan favorit iz sjene, no dogodile su im Maxove ‘žute minute’ i poslovično nepouzdani Renault, ali u Kini je sve to naplaćeno – mada ne do kraja. Presudio je oportunizam, Red Bulla bolji ‘nos’ za pobjedu. Vettel je s pole positiona vodio do prvih boksova, Bottas je tada u Mercedesu projurio naprijed, no onda je Toro Rossov heroj iz Bahreina Gasley udario svog timskog kolegu Hartleya i u 30. krugu izvukao na stazu sigurnosni automobil, koji su treći Verstappen i peti Ricciardo iskoristili za drugi boks i promjenu na meke gume. Vettel, Bottas, Räikkönen i Hamilton prethodno incidentu mekane su zamijenili srednje tvrdim, ostali na taktici jednog stopa  – i izgubili. Oba su Red Bulla na svježijim, bržim gumama trebala prošišati kroz rivale, no Verstappen je zabrljao – svoju i Vettelovu utrku pokvario je (novim) nesmotrenim potezom i obojicu izvrtio u borbi za treće mjesto.

– Svejedno bih ga propustio naprijed, Red Bull je bio brži, priznao je Vettel koji, pomalo i iznenađujuće, nije osuo drvljem i kamenjem po Maxu, koji je u svakoj od prve tri utrke ili razbio bolid ili se sudario.

– Ispričao mih se odmah nakon utrke, priznao je grešku, dodao je na kraju šangajskog vikenda osmi Nijemac.

Nezreli Verstappen, koji se u prva tri vikenda izvrtio sam na stazi te se sudario s Hamiltonom i Vettelom, kažnjen je desetosekundnim penalom, dok je Ricciardo je svoj posao obavio čišće i spektakularnije – ponovno je pokazao da je vjerojatno najbolji u pretjecanju, posebno u slučaju napada na oba Mercedesa. Australac je tako startajući šesti uzeo svoju šestu pobjedu karijere, a sve je prokomentirao egzaktnom tvrdnjom: “Izgleda da ne pobjeđujem u dosadnim utrkama, sve su zabavne.” Dodao je i to da je spreman napasti naslov, ali dobije li u ruke odgovarajući bolid, čime je možda htio naglasiti da su Ferrari i Mercedes i dalje naprijed i da će mu za pobjede i dalje trebati ‘divlje utrke’. Kako god bilo, zaustavio je niz Ferrarija, čiji je prvenstveni lider Vettel sa oštećenim bolidom izgubio dosta bodova, ali je i dalje ostao na čelu sa plus devet u odnosu na Hamiltona – koji je odvezao još jednu blijedu utrku i uzeo četvrto mjesto. Što se događa s prvakom kojeg je timski kolega Bottas nadmašio i u Bahreinu?

– Bio sam nigdje, pokušao sam zadržati ono što sam imao, priznao je branitelj naslova pa pogledao prema sljedećem, azerbajdžanskom vikendu: Pred timom, posebno sa mog osobnog stajališta, velika je borba da se vratimo na našu razinu. Ovog puta par incidenata u utrci ostavilo nas je u borbi.

Pokušat će popraviti dojam za dva tjedna u Bakuu, a tamo je prošle godine, nakon starta s desete pozicije startao Ricciardo koji se nakon Šangaja smije više nego uobičajeno.

Piše: Slaven Nikšić
sport@dnevni-list.ba

VN Kine, Šangaj 3/21

  1. D. Ricciardo/Red Bull 1h35m36.380s
  2. V. Bottas/Mercedes + 8.894
  3. K. Räikkönen/Ferrari + 9.637
  4. L. Hamilton/Mercedes + 16.985
  5. M. Verstappen/Red Bull + 20.436
  6. N. Hulkenberg/Renault + 21.052
  7. F. Alonso/ McLaren + 30.639
  8. S. Vettel/Ferrari + 35.286
  9. C. Sainz/Renault + 35.763
  10. K. Magnussen/Haas + 39.594

 

Vozači
1. Sebastian Vettel     54

  1. Lewis Hamilton 45
  2. Valtteri Bottas 40
  3. Daniel Ricciardo 37
  4. Kimi Räikkönen 30
  5. Fernando Alonso 22
  6. Nico Hulkenberg 22
  7. Max Verstappen 18
  8. Pierre Gasly 12
  9. Kevin Magnussen 11

 

Konstruktori
1. Mercedes    85

  1. Ferrari 84
  2. Red Bull/Renault 55
  3. McLaren/Renault 28
  4. Renault 25
  5. Toro Rosso/Honda 12
  6. Haas/Ferrari 11
  7. Sauber/Ferrari 2
  8. Force India/Mercedes 1
  9. Williams/Mercedes 0

 

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

error: Content is protected !!