PROPAST „MO PARKINGA“: Plaće radnicima kasne dvije godine, a parkiranje u Mostaru plaćaju samo turisti

S druge strane, kako tvrde izvori Dnevnog lista, pravi kaos je u samoj tvrtci jer radnicima Mostar-parkinga plaće kasne čak i po dvije godine, ne uplaćuju im se doprinosi, a nemaju čak ni zdravstvene knjižice, pošto „Mostar-parking“ nema dovoljno novca ni za tu obavezu.

MOSTAR – U ožujku mjesecu prošle godine Javno poduzeće „Mostar parking“ nakon dvogodišnjeg sudskog procesa dobilo je presudu prema kojoj se tom mostarskom poduzeću dozvoljava pristup Registru novčanih kazni i prekršajnih evidencija, preko kojeg bi steklo nadležnost i praktičnu mogućnost vršenja naplate kazni za nepropisno parkiranje u Mostaru. Prekršajni nalog nije mogao stići na kućne adrese jer “Mostar parking” nije imao pristup podacima IDDEEA-e, prenosili su tada mediji.

Spomenuta agencija odbila je tada zahtjev “Mostar parkinga” jer su utvrdili da kontrolu reguliranja prometa na putovima u BiH vrše ovlaštene osobe nadležnog organa unutarnjih poslova, odnosno pripadnici policije,  a ne djelatnici javnih poduzeća.

S druge pak strane, tih dana Ministarstvo pravde FBiH odobrilo je pisanje prekršajnih naloga „Mostar parkingu“, pa je time ovo poduzeće, tvrdili su nadležni iz te gradske tvrtke, postalo ovlašteno za izdavanje prekršajnih naloga na prostoru Federacije BiH.

Mediji su tada najavljivali da će naplata parkinga i kažnjavanje nesavjesnih vozača krenuti za manje od mjesec dana, prenoseći riječi tadašnjeg prvog čovjeka „Mostar parkinga“ Mladena Knezovića da poduzeće neće moći opstati ukoliko se hitno ne krene s naplatom.

U međuvremenu, od tada je prošlo više od godinu dana, sudski sporovi su i dalje tijeku, a tadašnji ravnatelj „Mostar parkinga“ Mladen Knezović je umro početkom ove godine.

Mostarci parkiranje ne plaćaju, sankcija nema

Po svemu sudeći slična sudbina se sprema i za nekada velikim zvonima najavljivani „projekt Ljube Bešlića“ inspiriran sličnim „rješenjima“ Milana Bandića u hrvatskoj prijestolnici.

Naime, kako doznaje Dnevni list, „grandiozni projekt“ Ljube Bešlića i zagrebačkog gradonačelnika Milana Bandića koji se u više navrata hvalio pruženom pomoći svom mostarskom kolegi oko, kako je sam navodio, „rješavanja problema prometa mirovanja u Mostaru“, (p)ostao je, po svemu sudeći samo mrtvo slovo na papiru.

Pri jednom od dolazaka u Mostar čak je i Milan Bandić osobno, reklamirajući cijeli projekt „Mostar parkinga“, pred kamerama platio parkirališnu kartu na jednom od naplatnih uređaja. Kako se sada pokazuje, ostao je jedan od rijetkihnaivaca“.

Po izvorima Dnevnog lista, koji imaju dobar uvid u poslovanje „Mostar-parkinga“, ni godinama nakon postavljanja uređaja za naplatu parkinga nikakvog pomaka nema, a pogotovo ne u zadnjih godinu dana.

Mostarci parking ne plaćaju, niti im pristižu bilo kakve kazne. A i da stižu, nikome u Mostaru ne bi „palo napamet“ da ih plaća, jer ionako Mostarci nikada nisu bili pretjerano oduševljeni načinom na koji je Grad pokušao riješiti problem parkiranja na gradskim ulicama.

Nema plaća, a ni Grad ne pomaže

S druge strane, kako tvrde izvori Dnevnog lista, pravi kaos je u samoj tvrtci jer radnicima Mostar-parkinga plaće kasne čak i po dvije godine, ne uplaćuju im se doprinosi, a nemaju čak ni zdravstvene knjižice, pošto „Mostar parking“ nema dovoljno novca ni za tu obavezu.

Da cijela stvar bude gora, sve su prilike da ovo 2008. godine osnovano mostarsko poduzeće, nema „ni marke na računu“ jer, po neslužbenim tvrdnjama izvora Dnevnog lista, ne plaćaju se čak ni osnovni troškovi kao što su troškovi struje, telefona, vode, niti su u mogućnosti održavati opremu na adekvatan način. Jednostavno, financirati sami sebe ne mogu.

Ni Grad Mostar kao osnivač ovog poduzeća ne pomaže u dovoljnoj mjeri, barem kada su obaveze prema radnicima u pitanju, jer iz osnivačkih akata poduzeća iz 2008. godine i po odlukama nekadašnjeg Gradskog vijeća Mostara JP „Mostar parking„ je moguće financirati i iz gradskog proračuna. No, očigledno, barem kada je odnos prema radnicima u pitanju, ni s te strane nema ničeg, pa djeluje kao da je i sama Gradska uprava „prekrižila“ cijelu ideju „Mostar parkinga“ iz svojih planova. A govorilo se nekada i o „zbrinjavanju“ viška djelatnika iz Gradske uprave u ovom poduzeću. Da se nešto ipak događa govori samo činjenica da je nakon smrti pokojnog Mladena Knezovića prije nekog vremena, od strane Gradonačelnika na mandat od tri mjeseca imenovan novi v.d. ravnatelja ‘Mostar-parkinga’.

Naplatni uređaji u funkciji, ali naplata nikakva

Unatoč bezizlaznoj situaciji, djelatnici ipak donekle održavaju naplatne uređaje koji su i dalje u funkciji i u ispravnom su stanju, ali naplata putem njih je minimalna. Bolje reći nikakva. Parkiranje vozila u Mostaru plaćaju samo naivni turisti i putnici namjernici koji nisu upoznati s činjenicom da neće ni na koji način snositi sankcije ukoliko to ne učine, te oni koji su tako naučili u sredinama odakle dolaze.

U zadnje vrijeme i radovi na izgradnji kolektora su dodatno smanjili ionako nikakvu naplatu, tvrdi naš izvor, jer se dosta parkirališnih mjesta nalazi u ulicama u kojima se trenutno izvode radovi, pa su samim time projicirana parkirališna mjesta privremeno „nestala“.

Ovih dana bi, kako doznajemo, trebalo početi dugo vremena najavljivano, naplaćivanje parkinga na lokaciji kod Doma zdravlja na „Bulevaru“. No, s obzirom na situaciju u kakvoj se „Mostar parking“ i njegovi djelatnici nalaze ishod tog pokušaja je krajnje neizvjestan. A ako je suditi po dosadašnjem iskustvu, za očekivati je i novu negativnu reakciju građana na ovaj potez, pogotovo kada se radi o spomenutoj lokaciji.

Očigledno kada je o parkiranju riječ, ono što može u Zagrebu, ne može u Mostaru. Mostar nije Zagreb, a ni Bešlić nije Bandić.

850 parkirališnih mjesta, 70 naplatnih uređaja, 3 gradske zone

J.P. Mostar parking u svojoj nadležnosti ima oko 850 parkirališnih mjesta, podijeljenih u tri gradske zone, te 70-ak naplatnih uređaja. Naplata bi se trebala vršiti po zonama. Cijena parkiranja u I zoni bi trebala biti 1,50 KM po satu, u drugoj 1 KM, a u trećoj zoni 0,50 KM. U slučaju da kontrolor parkinga utvrdi pa parkiranje za vozilo nije plaćeno, po pravilima izdaje dnevnu parkirališnu kartu koja iznosi 20 KM. Poduzeće je s naplatom otpočelo krajem kolovoza 2013. godine, a onda su krenuli problemi.

Piše: G.S., mostar@dnevni-list.ba, Foto:bljesak.info

Ovaj tekst je zaštićen pravima o autorskom djelu. Zabranjeno preuzimanje bez odobrenja Dnevnog lista!

 

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

error: Content is protected !!