PRAVILNA PREHRANA:Kvalitetan obrok čuva zdravlje!

Preskakanje obroka, nekvalitetna hrana, sve to za posljedicu ima trend pretilosti te razne bolesti poput dijabetesa koje svakodnevno uzimaju sve više maha

Naše zdravlje, kreativnost, učinkovitost i raspoloženje izravno su uvjetovani načinom prehrane koji svakodnevno primjenjujemo. Pravilna prehrana trebala bi biti ona koja zadovoljava optimalnu potrebu organizma za dnevnim unosom energije i dovoljnom količinom prehrambenih i zaštitnih tvari koje su nužne za održavanje fizioloških funkcija organizma i zdravlja. Ipak, danas rijetko koji pojedinac zbog brojnih čimbenika može sebi osigurati dovoljan i kvalitetan obrok koji bi zadovoljilo sve dnevne potrebe organizma.

Zlatna pravila

Već dugo su zaboravljena stara zlatna pravila: jedi malo i često, žvači dugo svaki zalogaj, hrana neka bude raznovrsna, jedi što više kuhane hrane, izbjegavaj prženu hranu, obrok neka bude užitak za oči i nepce. Preskakanje obroka, nekvalitetna hrana, sve to za posljedicu ima trend pretilosti te razne bolesti poput dijabetesa koje svakodnevno uzimaju sve više maha.

Bh. potrošači svakodnevno se susreću i s problemom sigurnosti namirnica na domaćem tržištu te njihovom ispravnošću i deklaracijama. Naime, već je općepoznato da se neispravne deklaracije danas mogu naći na gotovo svim proizvodima koje svakodnevno koristimo, što dugoročno može imati štetne posljedice po naše zdravlje. No, kako onda odabrati pravi proizvod?

Odgovor leži u prirodnoj hrani koja bi svakako trebala biti na prvom mjestu. Ona podrazumijeva vitaminsku prehranu, odnosno što više svježeg voća i povrća, svježe cijeđenih sokova, što manje teške, masne, pržene, kalorične hrane. Jedan zdrav dnevni meni trebao bi se sastojati o svježeg voća i povrća koje se može jesti u neograničenim količinama. Potrebne ugljikohidrate osigurat ćete organizmu iz integralnih žitarica, npr. razne vrste crnog kruha i tjestenine, integralna riža, žitne pahuljice, dok ćete bjelančevine dobiti iz  ribe, nemasnog mesa, jaja, mliječnih proizvoda s niskim sadržajem masti. Oni koji preferiraju hranu koja nije životinjskog podrijetla, tu su razne mahunarke. Treba isključiti ili svesti na najmanju mjeru konzumiranje životinjskih masnoća, a treba biti oprezan i s količinom biljnih ulja koje upotrebljavamo. Sa slatkišima treba biti vrlo oprezan, ako je moguće zaboraviti razne bogate kolače. Oni se mogu napraviti i od integralnog brašna, zasladiti medom ili kvalitetnim crnim šećerom. Dakle, prehrana treba biti raznovrsna i sezonski prilagođena jer upravo je tad namirnica u fazi kad je najbogatija nutrijentima, mineralima, vitaminima i najjeftinija.

Prevencija

S obzirom na činjenice, najučinkovitiji način održavanja zdravlja i zdrave tjelesne mase jesu upravo redoviti obroci, ali količinski manji, smanjenje unosa masnoća i soli, konzumiranje svih namirnica, ali ni u čemu ne pretjerivati uz nužnu fizičku aktivnost. Najbolje je preventivno djelovati, izbjeći problem, dakle, čim se uoče prvi prekomjerni kilogrami ili bilo koje poteškoće sa zdravljem, potrebno je konzultirati liječnika, nutricionista i intenzivirati fizičku aktivnost.

Prijedlog zdravog dnevnog menija

DNEVNI MENI
Doručak:
Dvije kriške integralnog kruha, mladi sir, jabuka, banana.
Ručak:
Juha od povrća, riba pečena u pećnici s malo ulja, puno peršina i limuna i malo vode, kuhana blitva začinjena maslinovim uljem i češnjakom, kriška integralnog kruha, a za desert palačinka od crnog brašna s domaćim pekmezom od šljiva (koji se kuha s malo ili nimalo šećera).
Večera:
Salata od svježeg ili kuhanog povrća začinjena limunovim sokom.
Užina:
Za užinu možete uzeti voćni jogurt domaće izrade (voće koje volite izmiksajte s nemasnim jogurtom) ili dvije jabuke.

 

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

error: Content is protected !!