PELJEŠKI MOST: Započeli radovi, prvi pilot postavljen u podmorje

Jučer su pak i službeno započeli radovi na izgradnji mosta kada je probni pilot dug 74 metra zabijen u podmorje na gradilištu. Predstavnik Hrvatskih cesta za realizaciju ugovora o izgradnji Pelješkog mosta Jeroslav Šegedin, objasnio je kako je svrha zabijanja pilota u stupno mjesto broj 4 da izvođač dokaže projektom traženu kvalitetu i tehnologiju izvođenja radova

Radovi na mostu Pelješac-kopno izvode se po planu i utvrđenom dinamikom, a vlasti u Hrvatskoj uvjeravaju kako će rokovi biti ispoštovani, kako u slučaju samog mosta, tako i kontekstu izgradnje pristupnih cesta.

Potonje pitanje privuklo je pozornost medija s obzirom na situaciju u kojoj još uvijek nisu izabrani izvođači radova, međutim, ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković u četvrtak je uoči vladine sjednice izjavio kako radovi na Pelješkom mostu i pristupnim cestama teku prema planu.

Prvi koraci trebali bi uslijediti već krajem siječnja kada ističe rok za podnošenje prijava za izgradnju stonske zaobilaznice.

Jučer su pak i službeno započeli radovi na izgradnji mosta kada je probni pilot dug 74 metra zabijen u podmorje na gradilištu.

Kvaliteta izrade

Predstavnik Hrvatskih cesta za realizaciju ugovora o izgradnji Pelješkog mosta Jeroslav Šegedin, objasnio je kako je svrha zabijanja pilota u stupno mjesto broj 4 da izvođač dokaže projektom traženu kvalitetu i tehnologiju izvođenja radova.

Pojasnio je kako se na ovaj način želi vidjeti koliko je dinamika radova u skladu s dinamičkim planom izvođača te će se znati jesu li potrebne preinake ili je sve sukladno tehnologiji kojom raspolažu.

„Zasad smo zadovoljni, posebno kvalitetom izvedbe pilota koji su na putu iz Kine za gradilište. Njih 26 stiže, a još 20 čeka ukrcaj“, rekao je Šegedin.

Dubrovačko-neretvanski župan Nikola Dobroslavić zaključio je kako, prema onom što je na gradilištu vidio, izvođač ima znanje i iskustvo za uspješnu realizaciju projekta u rokovima i po odredbama ugovora te je naveo kako smatra kako će projekt biti završen u zadanom roku, do 2022. godine.

Četiri faze

Ovaj veliki građevinski projekt podijeljen u četiri faze, a osim prve koju čini most i na kojem kineski izvođači već uvelike rade, ostale se odnose na pristupne prometnice, od kojih će najzahtjevnija biti ona koja će prolaziti samim poluotokom Pelješcem. Na pitanje zbog čega još uvijek  nisu izabrani izvođači radova za pristupne ceste, ministar Butković je kazao kako nema razloga za bilo kakav strah te će i ovaj dio posla biti odrađen u roku.

„Sve ćemo izgraditi po planu i programu, jer to tako i moramo“, rekao je Butković, podsjetivši kako je Hrvatskoj Europska unija odobrila bespovratno financiranje 85 posto troškova gradnje cijelog projekta Pelješkog mosta.

Objasnio je kako se radovi unutar prve faze, na mostu, odvijaju, a što se tiče svih daljnjih odluka sve je pod kontrolom.

Podsjećamo, izgradnja Pelješkog mosta je prvi od ukupno četiri faze projekta cestovne povezanosti s južnom Dalmacijom. Ostale faze odnose se na izgradnju pristupnih cesta, pri čemu treću i četvrtu fazu čini izgradnja stonske obilaznice, koja uključuje i izgradnju mosta Ston.

Rok za podnošenje ponuda na javnom nadmetanju za izgradnju stonske obilaznice, poddionice Sparagovići/Zaradeže – Prapratno i Prapratno-Doli je 21. siječnja. Ukupna dužina pristupnih cesta Pelješkom mostu iznosi 30 kilometara, a na stonsku obilaznicu se odnosi 18 kilometara.

Ugovor za izgradnju mosta kopno-Pelješac s pristupnim cestama, vrijedan 2,08 milijardi kuna (bez PDV-a) potpisan je 23. aprila između predstavnika Hrvatskih cesta (HC) i kineskog konzorcija ‘China Road and Bridge Corporation’, a 85 posto prihvatljivih troškova financira se iz EU sredstava.

Piše: D. Pušić, dogadjaji@dnevni-list.ba

 

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *