Od danas “BH vlakom” povezani Sarajevo, Tuzla, Doboj i Banja Luka

Nakon dogovora entitetskih željezničkih poduzeća, JP “Željeznice Federacije BiH“ danas su “BH vlakom” povezale Sarajevo, Tuzlu, Doboj i Banju Luku.

Na toj relaciji prometovat će “talgo” garnitura “Željeznica FBiH“, a očekuje se oko 100 do 150 putnika po garnituri. Tim su povodom, ali i u svjetlu drugih aktualnih pitanja iz ove grane, vršitelj dužnosti generalnog direktora i predsjednika Uprave JP “Željeznice Republike Srpske“ Dragan Savanović i generalni direktor i predsjednik Uprave JP “Željeznica Federacije BiH“ Enis Džafić jučer upriličili zajedničku konferenciju za tisak.

“Uvođenjem ove linije ćemo našim građanima, turistima i svima drugima pružii kvalitetnu uslugu uz jeftiniji prijevoz na našem prostoru“, rekao je Džafić dodavši da dvije željezničke kompanije već ostvaruju dobru suradnju u teretnom prometu, koju žele proširiti i na putnički.

“Uvođenjem “talgo“ vlakova, “Željeznice FBiH“ su znatno povećale broj prevezenih putnika, jer ovi vlakovi pružaju vrhunski komfor“, naveo je Džafić i najavio da će se raditi na otvaranju i drugih željezničkih pravaca, a cilj je doći do Bihaća, odnosno uspostaviti putnički prijevoz na svim prugama u BiH.

I v.d. generalnog direktora “Željeznica RS-a“ Savanović je kazao da su otklonjeni svi tehnički problemi za uvođenje brzog vlaka na relaciji Sarajevo – Banja Luka. On je uvjeren da će to dati jednu novu dimenziju željezničkom prometu te opredijeliti građane da radije putuju vlakom nego cestom. Redovna cijena karte na relaciji Sarajevo-Banja Luka je 25,80 KM (povratna 41,70 KM), na relaciji Sarajevo-Tuzla je 21,40 KM (povratna 34,60 KM), a na relaciji Tuzla-Banja Luka 20,00 KM (povratna 32,40 KM). Za ‘talgo’ vlakove je obvezna i rezervacija uz voznu kartu, a njena cijena iznosi  jednu KM.

Govoreći o ugovoru o Transportnoj zajednici zemalja Zapadnog Balkana, Savanović je rekao da “Željeznice FBiH“ godišnje prevezu blizu devet milijuna tona tereta, a “Željeznice RS-a“ blizu pet milijuna tona, što čini transportni kolač u financijskom smislu od oko 150 milijuna KM. “Ako se tržište otvori, to znači da će nekome ono zapeti za oko i taj kolač će netko tko ima modernija vozna sredstva iskoristiti za sebe. Zauzvrat, u obećanih 250 milijuna eura kreditnih sredstava za potpisivanje ugovora o Transportnoj zajednici nema nijednog željezničkog projekta“, naveo je Savanović.

Govoreći o istom pitanju, Džafić je istakao da bi u otvaranju željezničkog tržišta trebalo koristiti iskustva Hrvatske i Slovenije, koje su to učinile tek kada su postale članicama Unije, a koje su do tada koristile namjenska sredstva iz europskih fondova. Prema njegovu mišljenju, nužno je izvršiti restrukturiranje obje željezničke kompanije, ojačati željezničkog operatera kako bi se uspjelo suprotstaviti konkurenciji, koja će neminovno doći.

 

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

error: Content is protected !!