LUBENICA: Ukusna, hranjiva i ljekovita

Lubenica zbog visokog postotka vode te skromne kalorijske vrijednosti od svega 20 kalorija na 100 grama kao i zbog osvježenja kojeg pruža na visokim temperaturama, mnogima je najdraže voće u ljetnim mjesecima. Pored upotrebe u svježem stanju, plodovi se mogu preraditi u sirupe, sokove, džemove, slatko, dok se iz sjemena ekstrahira kvalitetno ulje bogato vitaminom D. Unesena u svježem stanju otklanja umor, popravlja raspoloženje i starih i mladih, daje energiju i radni elan.

Preporučuje se i u prehrani ljudi s bolestima srca, krvnih žila, bubrega, žuči i jetara. Vrlo je korisna kod oboljelih od kroničnog hepatitisa. Također, olakšava tegobe osobama s kamenjem u žuči, bubrezima ili mjehuru, utječe na njihovo rastvaranje i izbacivanje, uz istodobno sprječavanje stvaranje novih kalcifikata. Konzumiranjem lubenice olakšava se metabolizam, normalizira crijevna flora i peristaltika.

Ovakvo djelovanje postiže zahvaljujući kompleksnom sadržaju važnih sastojaka. Na prvom mjestu, bogatstvu vodom koja ide do čak 93 posto, dok šećera ima između šest i 14 posto. Sadrži i obilje minerala i vitamina, a vrlo malo bjelančevina. Od vitamina najviše ima karotena, vitamina skupine B i nešto malo C.

Dobar je izvor i likopena. Zbog svega navedenog lubenica predstavlja izvanrednu dijetetsku i ljekovitu namirnicu.

Kako odabrati slatku lubenicu?

Kada dođete u trgovinu ili na tržnicu i izgubite se u mnoštvu lubenica i ostalog povrća, nemojte paničariti. Za odabir slatke lubenice potrebno je samo “kucnuti” je. Ako čujete prazan i dubok zvuk, kao da dolazi iz neke šupljine, onda je ta lubenica najvjerojatnije slatka i ukusna. Prilikom odabira može vam pomoći i kora lubenice. Naime, uske bijele šare na zelenoj kori ukazuju na kvalitetan proizvod. No, da biste bili u potpunosti sigurni, neka vam ljubazni prodavač isiječe komad kako biste mogli probati i na licu mjesta se uvjeriti u kvalitetu lubenice.

Svježe salate od lubenice

Uz lubenicu možete kombinirati voće po volji. Da biste svojoj svježoj salati dali dodatni kulinarski užitak, prelijte je sokom koji posebno volite, sirupom, medom ili šlagom ili dodajte malo kokosa, badema ili cimeta. Ovaj recept jest malo kaloričniji od same lubenice, ali užitak prilikom konzumiranja vrijedi dodanih kalorija.

Ukoliko volite eksperimentirati u kuhinji, okušajte se u kombinaciji lubenice sa sirom, a preporučamo feta sir. Ovaj recept jamči spoj osvježenja i okusa.

Za zdravlje i vitku liniju

Lubenica se najvećim dijelom sastoji od vode, tako da to povrće nudi slatko osvježenje uz minimalnu količinu kalorija. Zahvaljujući niskoj kalorijskoj vrijednosti idealna je i za vašu liniju pa se s užitkom i bez straha od dodatnih kilograma prepustite tom sočnom voću, zapravo povrću. Zahvaljujući visokom udjelu vode, koje sadrži čak 92 posto, lubenica je zaista pravi saveznik vitkosti te odlična namirnica za one koji drže dijetu. Mnogi ne znaju da je lubenica ujedno mala riznica vitamina i minerala. Bogata je vitaminom C, A, te vitaminima B1 i B6. Sadrži kalij, koji bi trebao biti jedan od najvažnijih sastojaka voća i povrća, koje konzumiramo ljeti. Od ostalih minerala u znatnoj mjeri sadrži još i magnezij. Što znači da slobodno možete “navaliti”. Nećete se udebljati, a vaši bubrezi i tijelo će vam biti zahvalni.

Prigodni savjeti

  1. Za veće društvo lubenica može poslužiti kao zgodna “zdjela za voćnu salatu” i to tako da je se raspolovi, polovice izdube, sočno meso nareže na kriške te pomiješa s ananasom, dinjom,grožđem, breskvama i ostalim voćem. Obvezno dodati malo paprene metvice (mente) koja je odličan dodatak ljetnim voćnim salatama. Izdubljene kore napune se voćem i stave u hladnjak. Izvrsna i maštovita voćna salata.
  2. Osvježavajući desert također od polovice lubenica koje smo pomiješali sa sokom od ribizla. Izvrsna salata, a također nakon obroka osvježava dah.
  3. Koštice se mogu pržiti i poslužiti kao grickalice. Žutu lubenicu u Italiji serviraju uz pršut kao predjelo, a jednako tako je ukusna sa sirom ili uz sirovu hranu.
  4. Narežite lubenicu i dinju na sitne komadiće, promiješajte mikserom (ili najbolje “miksnim štapom”) te dodajte mlijeko (može i sojino), ili jogurt i malo vanilije, iscijeđenog limuna, te komadiće leda. Dobit ćete izvanredan osvježavajući shake (napitak).
  5. Umjesto vitaminskih preparata iz ljekarne, uz pomoć lubenica možete u potpunosti pokriti osobne potrebe za vitaminom C, naročito u ljetno vrijeme.

 

 

 

 

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *