INTERVJU Saša Dalipagić: Pokrenuti aktivnosti na izradi Strategije sigurnosti prometa na cestama BiH

Uz obavljanje tekućih poslova Ministarstva, Saša Dalipagić je istaknuo i neke najvažnije stvari kojima se namjerava baviti u narednom razdoblju

MOSTAR – Zamjenik ministra komunikacija i prometa Saša Dalipagić preuzeo je krajem 2018. godine obavljanje dužnosti ministra komunikacija i prometa BiH, sa svim ovlastima, na temelju članka 14. Zakona o Vijeću ministara BiH, od 26. prosinca. 2018. godine, nakon što je Ismir Jusko podnio ostavku radi odlaska na drugu dužnost. Ovo je drugi put kako Dalipagić preuzima vođenje ministarstva, a prethodno je to isto učinio početkom prosinca 2015. godine nakon istupanja Demokratske Fronte iz koalicije stranaka na vlasti i smjene njihovog ministra Slavka Matanovića. Tim povodom smo razgovarali s gospodinom Dalipagićem o budućem radu ministarstva i njegovom funkcioniranju.

Gospodine Dalipagić nedavno ste preuzeli dužnosti ministra jednog od najvažnijih državnih ministarstava Ministarstva komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine?

Da,nakon što je ministar Jusko podnio ostavku radi odlaska na novu dužnost u Sarajevskoj županiji, preuzeo sam dužnosti ministra ovog Ministarstva sa svim ovlastima.

Da li očekujete neke probleme u radu i funkcioniranju Ministarstva?

Ne, ne očekujem apsolutno nikakve probleme, osim onih na koje nemam utjecaja, a to je što sam i ja, a i Vijeće ministara u tehničkom mandatu, pa je moguće da dođe do nekih problema u prolaznosti određenih odluka na Vijeću ministara. A, mogu reći da ja već imam iskustva u vođenju Ministarstva. Naime, ovo je drugi put u mome mandatu da ja preuzimam vođenje Ministarstva. Nakon istupanja Demokratske Fronte iz koalicije stranaka na vlasti i smjene njihovog ministra Slavka Matanovića, ja sam početkom prosinca 2015. do sredine svibnja 2016. skoro punih šest mjeseci obavljao tu dužnost, do dolaska ministra Juske.

U tom razdoblju Ministarstvo je funkcioniralo apsolutno bez problema. Pored tekućeg poslovanja Ministarstva, u tom razdoblju sam pokrenuo i više inicijativa koje su godinama bile u zastoju, a koje su prihvaćene i od ministra Juske i koje su do sada završene ili su još u tijeku.

Možete li spomenuti neke važnije?

Pa evo spomenuo bih slijedeće:

– usvajanje Okvirne politike prometa BiH za razdoblje od 2015.-2030. godine.

– usvajanje Okvirne strategije prometa za razdoblje od 2016.-2030. godine.

– potpisivanje Sporazuma o transportnoj zajednici između zemalja Europske unije i zemalja Jugoistočne Europe. Navedeni strateški dokumenti su omogućili Bosni i Hercegovini da može kredibilno aplicirati na sredstva iz Europskih fondova za izgradnju infrastrukture, te je omogućen zamah u cestovnoj izgradnji. Sad je red na entitetima, odnosno na njihovim poduzećima za autoceste, koji su krajnji implementatori tih sredstava da ubrzaju aktivnosti na izradi projektne dokumentacije i početka izgradnje dionica na koridoru Vc.

Osim ovih aktivnosti dodao bih još i slijedeće koje su strateške, a koje su tada pokrenute i dijelom završene:

-Digitalizacija Prva faza koja je završena, pušten je u rad testni digitalni signal na područjima Sarajeva, Mostara i Banja Luke.

– Završen javni natječaj i počela izgradnja međudržavnog mosta na rijeci Savi između BiH i Hrvatske, kod Svilaja na završetku koridora Vc. Most treba biti završen do sredine ove godine.

– Uvođenje standarda EKO-4 pri uvozu rabljenih vozila od 1. travnja 2016.

– Raspisivanje javnog natječaja za izradu planersko-studijske dokumentacije za izgradnju Jadransko-Jonske autoceste. Natječaj je završen, aktivnosti na izradi traju i po ugovoru, 1. listopada 2019. očekujemo prezentaciju dokumentacije.

– Pokretanje aktivnosti za preuzimanje nadzora nad zračnim prometom na visinama iznad 10.000 metara. U tijeku je obuka kontrolora za tu odgovornu djelatnost, i to preuzimanje bi se trebalo dogoditi u prosincu ove godine.

– Pokrenut natječaj za izgradnju međudržavnog mosta između BiH i Hrvatske na rijeci Savi kod Gradiške. Ovih dana natječaj završen i nakon razdoblja evaluacije bit će izabran izvođač radova.

Ne znam kada će biti imenovano novo Vijeće Ministara BiH, ali mogu reći da ću do zadnjeg dana, sa svojim suradnicima, raditi u punom kapacitetu. Pripremili smo  akcioni plan aktivnosti za prvi kvartal ove godine, jer ima još dosta važnih kapitalnih aktivnosti za Bosnu i Hercegovinu koje treba kontinuirano raditi, od kojih su neke u zadnje vrijeme dosta zanemarene. Ako ne uspijemo sve završiti,  bitno je da se ovi projekti pokrenu, tako kad dođe novo rukovodstvo Ministarstva, da ih mogu jednostavno završiti.

Što stavljate u prioritete svojih daljnjih aktivnosti u narednom razdoblju?

Uz obavljanje tekućih poslova Ministarstva, istaći ću neke najvažnije stvari kojima se namjeravamo  baviti u narednom razdoblju:

INFRASTRUKTURA:

– praćenje završnih radova na izgradnji mosta na rijeci Savi kod Svilaja na završetku koridora Vc.

– pokretanje izgradnje mosta na rijeci Savi kod Gradiške.

– praćenje završetka aktivnosti na izradi planersko-studijske dokumentacije za izgradnju Jadransko-jonske autoceste. U tom smislu sa Hrvatskom i Europskom komisijom treba dogovorno rješavati pitanje trase ove autoceste.

– Nastavak aktivnosti sa Srbijom i Turskom vezanih za autocestu/brzu cestu Sarajevo-Beograd.

– Aktivirati aktivnosti za izgradnju međudržavnog mosta na rijeci Tari sa Crnom Gorom.

PROMET:

-Uvođenje EKO-5 standarda prilikom uvoza rabljenih vozila. Ova mjera će biti ispred ministarstva predložena Vijeću Ministara uskoro, moguće do kraja siječnja.

– Pokrenuti aktivnosti na izradi Strategije sigurnosti prometa na cestama BiH, izuzetno bitna strategija, a obaveza izrade iste proizlazi iz Zakona o sigurnosti na cestama. U tom smislu obavit ćemo razgovore sa veleposlanstvom Velike Britanije vezano za mogućnost financiranja izrade ovog važnog dokumenta. Valja istaći da je Britansko veleposlanstvo financiralo izradu Strategije prometa na čemu im još jednom zahvaljujem.

– Izmjena i objava Pravilnika bitnih za djelatnost prometa, a koji će biti usklađeni sa Europskim standardima. (tehnički pregledi, registracija vozila, provođenje ispita za vozače i instruktore vožnje, oldtajmeri)

ŽELJEZNIČKI PROMET:

– Nastavak pregovora sa Hrvatskom vezanih za rekonstrukciju Unske pruge.

– Potpisivanje novih Sporazuma o graničnim željezničkim prijelazima sa Hrvatskom na koridoru Vc, što je nužno radi toga što je Hrvatska u međuvremenu postala članica Europske unije.

ZRAČNI PROMET:

– Sporazumi o delegiranju odgovornosti sa Hrvatskom, te Srbijom i Crnom Gorom, a koji su bitni radi preuzimanja kontrole zračnog prometa Bosne i Hercegovine iznad 10.000 metara.

KOMUNIKACIJE:

– Završiti uvođenje mobilne internetske mreže četvrte generacije (4G). Bosna i Hercegovina je jedna od rijetkih zemalja u svijetu koja je još na 3G mreži.

– Raspisati natječaj za digitalizaciju II i III faza, kako bi se digitalnim TV signalom pokrila cijela Bosna i Hercegovina i kako bi se uvezali sa zemljama u okruženju. Za ovo je u Ministarstvu u potpunosti urađena projektna dokumentacija i osigurana financijska sredstva.

MEĐUNARODNI ODNOSI

– U narednom periodu nastaviti sastanke sa predstavnicima Europske unije i drugih međunarodnih organizacija kako bi nastavili započete projekte Ministarstva, a koji su od iznimnog značaja za Bosnu i Hercegovinu, te kako bi smo promovirali sve aktivnosti koje Ministarstvo provodi u oblasti komunikacija i prometa.

 

 

 

 

 

 

 

 

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *