INTERVJU Marijela Margeta Hašimbegović: Opera Narodnog pozorišta doživjela procvat u prošloj sezoni

Umjetnička sezona 2017/18 za Dramu Narodnog pozorišta ostat će zapamćena kao godina u kojoj je zabilježen progres u produkcijskom smislu. Odnosi se to na realizaciju tri premijere na velikoj sceni

 

Ovih dana ansambl baleta i drame Narodnog pozorišta Sarajevo puno putuju… Kamo su išli, kako općenito završava sezona u središnjoj kazališnoj kući BiH, pitamo našu sugovornicu, direktoricu teatra Marijelu Margeta Hašimbegović.

Šibenik i Jajce su Vašim odredištima ovih dana… Kojim povodima?

-Bogat život jednog teatra definira i sudjelovanje na internacionalnim i domaćim festivalima. To su dokazi kvaliteta rada i umjetničkih vrijednosti naših predstava koje su prošle neophodne selekcije i – naše programe su usvojili kao dio bitnog i važnog tkiva. Tako je uslijedio poziv iz Međunarodnog dječjeg festivala da se predstavimo s našom baletnom predstavom ‘Alisa u zemlji čuda’ koreografa Aleksandra Ilića u izvedbi sjajnog ansambla Baleta Narodnog pozorišta. Neposredno iza ovog gostovanja Drama Narodnog pozorišta imala je priliku otvoriti festival 37. Kazališne igre u Jajcu sa predstavom ‘Sve se nekako preživi osim smrti’ u režiji Dine Mustafića. Sretni smo imati priliku donijeti dio umjetnosti i Jajcu, jer kultura pripada svima. Članovi ansambla Baleta Narodnog pozorišta svojim djelovanjem u prošloj umjetničkoj sezoni potvrđuju svoj iznimno vrijedan kapacitet koji treba njegovati i dati mu priliku da raste.

Prilika je ovo da podvučemo crtu pod bogatu i burnu sezonu u Vašem teatru. Počnimo s Dramom… Koliko premijera, gostujućih autora i izvođača, zadovoljstva u publici…?

-Umjetnička sezona 2017/18 za Dramu Narodnog pozorišta ostat će zapamćena kao godina u kojoj je zabilježen progres u produkcijskom smislu. Odnosi se to na realizaciju tri premijere na velikoj sceni. Pored klasika, ustupili smo i bitan prostor domaćem tekstu, a naslovi koji krase prošlu sezonu su ‘Kralj Lear’, komedija ‘Fistik ili san o suncu, mjesecu i drugim sitnicama’ i ‘Feničanke’. Čast nam je bilo ugostiti sjajnog redatelja Diega de Breu, Ozrena Prohića i naravno tu je i Admir Glamočak, sjajan režijski rukopis koji potpisuje remek djela komedija. Kvalitetu rada Drame Narodnog pozorišta, naravno, prepoznala je i naša publika, što je dokazala svojim interesom, posjećenošću naših predstava i velikim aplauzima kao nagradama za ostvarenu umjetničku kreaciju.

I ljubitelji opere doista su uživali. Upuštali ste se u smione pothvate…

-Opera Narodnog pozorišta doživjela je svoj procvat u prošloj sezoni. Ističem regionalno  plasiranje na značajnim opernim festivalima. Još veći doprinos ovom uspjehu donosi činjenica da smo se na ovim festivalima predstavili s domaćim opernim djelima koja njeguju kulturnu baštinu Bosne i Hercegovine. Tako smo na ove festivale donijeli nešto jedinstveno, drugačije, predstavili smo svoj identitet, pričali priče o važnim historijskim ličnostima BiH. Repertoar Majskih opernih večeri u Skoplju krasio je naslov opere ‘Zmaj od Bosne’ kompozitora Asima Horozića, a Ljubljanski festival ugostio je sjajnu operu ‘Hasanaginica’. Zanimljivo za ovu operu je da je na repertoaru već 18 godina i da smo u ovoj godini donijeli novi život ove predstave sa solistima glavnih uloga koji su se premijerno predstavili na kraju sezone. Opera Narodnog pozorišta donijela je i dva premijerna naslova: ‘Viva la Mama’ u režiji Aleksandra Nikolića i ‘Čarobna frula’ u režiji  Muhameda Hrustanovića.Sjajan ansambl Opere Narodnog pozorišta sa izvrsnim solistima i Zborom mogu biti sretni i ponosni na svoj rad u proteklom periodu.

Ansambl Baleta pripremao je s ekskluzivnim gostima ekskluzivne predstave…

-Kada ispred sebe imate veliki autoritet, stručnu osobu, kapacitet koji je sposoban prepoznati i usmjeriti kapacitete našeg ansambla, koji je pri tome nevjerojatno senzibilan umjetnik, stvaratelj, inspiracija i motivacija, veliki čovjek – možete sve. To je Edward Clug, veliko ime u svijetu baleta, koreograf koji je upisao Balet Narodnog pozorišta na svjetsku baletnu scenu predstavom ‘Stabat Mater’ i ‘Faun’. Ulaganje u kvalitet rezultiralo je sjajnom i nezapamćenom izvedbom članova našeg ansambla, koji je sretan i ispunjen jer ovom predstavom donosi prekrasnu emociju i posebno nadahnuće za publiku. Sretni smo što imamo priliku da se predstavimo i na ‘Splitskom ljetu 2018’ sa predstavom ‘Stabat Mater’ i ‘Faun’. Očito je koliko rukopis ovog nevjerojatnog koreografa ima poštovanja i uvažavanja cijele regije.

Koje ste ansamble ugostili tijekom sezone?

-Tekući repertoar Narodnog pozorišta pored vlastite produkcije mjesečno je bivao osvježen s projektima koji dolaze kao vid suradnje s festivalima, veleposlanstvima, drugim teatrima u BiH ili izvan BiH i slično. Narodno pozorište je domaćinom svim prestižnim kulturnim i drugim programima bitnim za promociju kulture države Bosne i Hercegovine. Možemo se podsjetiti nekih naslova: koncert Vinicio Capossela, talijanski kantautor, suradnja Veleposlanstava  Italije i NPS, Dolphin Show Mali dućan strave, mjuzikl, Maggie Monahan, suradnja sa Veleposlanstvom SAD i NPS, Gluha svadba, drama, režija Lajla Kaikčija i Moja fabrika, režija Selma Spahić,  gostovanje BNP Zenica, sjajno gostovanje predstave ‘Na Drini ćuprija’ u režiji Kokana Mladenovića Srpskog narodnog pozorišta Novi Sad, inspirativni  programi koje su nam donijeli  Veleposlanstva Indonezije, Kine, Japana, Mađarske i slično,  donoseći  bogatstvo svojih zemalja i svojih kultura na scenu Narodnog pozorišta.

Kamo ste putovali, koje uspjehe požnjeli?

-Festivali i gradovi koji su bili našim domaćinima su:festival ‘Majske operne večeri Skoplje’, Ljubljanski festival,  Pozorišne/kazališne igre Jajce; Festival u Brčkom; Theater Akzent u Beču; Dani Matice hrvatske u Mostaru Mostarsko proljeće; BKC Tuzla u Tuzli; gostovali smo  u Srebreniku, Zavidovićima, Konjicu, Podgorici, Pljevljima, Bihaću, Švedskoj, Nikšiću, Zagrebu, Beogradu, Herceg Novom, Šibeniku, UK, Čortanovcima, Splitu, Banjoj Luci… Nagrade za umjetnička ostvarenja dobili su – na Susretima  pozorišta/kazališta Brčko, sa predstavom  Ostojić Sve se nekako preživi osim smrti, režija D.Mustafić : Najbolja muška uloga- Aleksandar Seksan, za ulogu Edina,na  Međunarodnom festivalu glumca Nikšić 2016. s predstavom Divlje meso: glumačka nagrada za Zijaha Sokolovića, najbolja epizodna uloga za glumicu Ejlu Bavčić – Tarakčija… Festival u Herceg Novom: nagrada publike za najbolju predstavu ‘Fistik ili san o suncu, mjesecu i drugim sitnicama’, specijalna nagrada za glumicu Kaću Dorić na Teatarfestu ‘Petar Kočić’ u Banjoj Luci . Banja Luka – najviše priznanje u izboru Nezavisne agencije Europskog udruženja menadžera i časopisa Menadžer: – Specijalno priznanje Menadžer godine u oblasti Kulture i medija za direktoricu pozorišta i nagrada Najpozorište BiH kao priznanje za cijeli kolektiv Narodnog pozorišta.Sarajevo – Altermedia LADIES IN, Nagrada za Ženu godine 2017. u oblasti kulture direktorici Marijeli Hašimbegović – doprinos za razvoj kazališne kulture…

Kako će proteći ljeto u NPS?

-Ljeto u Narodnom pozorištu je u znaku okončanja brojnih gostovanja kao i priprema za narednu sezonu. Već s početkom mjeseca kolovoza počinju i pripreme za Film festival.

Što pripremate za sljedeću sezonu?

-Trenutno su u tijeku pripreme za našu novu premijeru Drame Narodnog pozorišta. Iznimno vrijedan tekst nadarenog pisca Džemaludina Latića, djelo ‘Gazi Husrev beg’ u režiji Tanje Miletić Oručević donose nam članovi ansambla naše Drame i gostujući glumci drugih teatara. Podjela donosi 15 likova, što nam potvrđuje da se radi o velikoj produkciji. Pjesnik Džemaludin Latić, zapravo, posluživši se likom Gazi Husrev-bega, ispisuje jednu svevremenu alegoriju  Bosne i bosanskog čovjeka, koji je razapet na vjetrometini povijesti, koji se bori i održava među silama istoka i zapada, nastojeći da ih pomiri ili odagna od plemenite zemlje Bosne, koji je egzistencijalno nesretan (nema vlastitog poroda, a ima silno bogatstvo i moć), ali, suprotno od uobičajenog lika vladara koji se sili i vrši nasilje nad podanicima, on se odaje dervišluku, zajedničkom životu svih vjera i entiteta, ljubavi prema Sevdi… Premijera ove drame planirana je za 20. rujna 2018. godine.

Potpisali ste ovih dana neke povoljne ugovore…

-Narodno pozorište je svojim radom stvorilo pozitivno poslovno okruženje, postalo mjesto susreta poslovnog uspjeha i zadovoljstva naših poslovnih partnera. Nedavno smo potpisali Memorandum za europsko partnerstvo s ‘Europskim pokretom za BiH’ Potpisivanjem „Europskog partnerstva“ s Narodnim pozorištem postali smo kolektivni članovi i partneri „Foruma za poslovno lobiranje / opće- društveni dijalog u BiH“, s pravom punopravnog odlučivanja u Europskom pokretu u BiH. Europski pokret je prepoznao Narodno pozorište Sarajevo kao lidera i predvodnika naprednih kulturnih aktivnosti i projekata, koji se već sada s punim pravom i stručnim kapacitetima, mogu mjeriti sa sličnim institucijama širom Europe, te na taj način ujedno biti više nego dostojan i ponosan predstavnik naše društvene zajednice. U porodicu sponzora Narodnog pozorišta upisao se i novi član, ‘Croatia osiguranje’ koji su prepoznali značaj suradnje s Narodnim pozorištem i potrebu za ulaganjem i podršku kulturi.

Razgovarala: Vesna Hlavaček, kultura@dnevni-list.ba

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *