‘BITKA’ ZA PROSTOR NA STAROM MOSTU: Policija ‘pokupila’ zaštitare koje je angažirao Medžlis

Iz Medžlisa su rekli da su nakon sudske odluke o gašenju Islamskog kulturnog centra  angažirali zaštitarsku tvrtku za osiguranje do primopredaje objekata i stvari.
”Međutim, u tome su ih onemogućili službenici Policijske uprave Mostar na način da su na telefonski poziv jednostavno ‘pokupili zaštitare’ iako su imali ugovor i z.k. izvadak kojim se potvrđuje vlasništvo i rješenje suda o gašenju

Nakon prošlotjednog obraćanja medijima Medžlisa Islamske zajednice Mostar kada su  optužili Salih ef. Čolakovića bivšeg direktora Islamskog kulturnog centra za grubi oblika nasrtanja na vakufsku imovinu cijeli slučaj sporenja oko imovine dobija novi zaplet, a radi se o borbi za korištenje prostora sultan Selimovog mesdžida na Starom mostu. Naime, ovaj prostor Islamski kulturni centar koristio je po osnovi ranije sklopljenog ugovora sa Medžlisom IZ Mostar o čemu su govorili predsjednik Izvršnog odbora Medžlisa IZ Mostar Ramiz Jelovac, pomoćnik predsjednika Džafer Alić i glavni imam Medžlisa IZ Mostar mr. Dino ef. Maksumić.

Ugašen Islamski kulturni centar

„Nakon dugogodišnjeg nerazumijevanja i nepodnošenja izvještaja o radu i o financijskom poslovanju Centra osnivač Medžlis IZ Mostar je u trećem pokušaju kod Županijskog suda u Mostaru 20.12. 2017.god. konačno ugasio Islamski kulturni centar. Uprkos toj činjenici Salih ef. Čolaković je u svibnju ove godine kod Općinskog suda Mostar izvršio registraciju privatnog privrednog društva sa ograničenom odgovornosti „CEZAR STARI GRAD“ i tom prilikom pod punom i materijalnom odgovornosti naveo da objekat sultan Selimovog mesdžida ispunjava sve urbanističko građevinske uslove za obavljanje djelatnosti bez priloženog validnog i valjanog ugovora o korištenju i bez da se prethodno konsultirao sa stvarnim posjednikom tog objekta Medžlisom Islamske zajednice Mostar“, naveli su  iz Islamske zajednice Mostar.
Uz to oštro su kritizirali rad pojedinaca u gradskoj administraciji posebno u Odjelu za privredu, komunalne i inspekcijske poslove, Službi za privredu, Tržnoj inspekciji, što, kako je kazao ef. Maksumić, otvara sumnju da se kako se radi o pristajanju na smišljeni plan u kojem su na isti način sudjelovali i neodgovorni pojedinci iz MUP-a HNŽ-a, iz sudstva i županijskog  tužiteljstva s ciljem stvaranja ambijenta da slučaj sultan Selimovog mesdžida postane model novog razdora i sukobljavanja muslimana (vjernika) u Mostaru.


Predsjednik IO Medžlisa IZ-e Mostar Ramiz Jelovac upozorio je na kršenja zakonskih normi od strane državnih organa koji su dužni zakone provoditi jednako za svakog.
„Tri godine je trajalo gašenje ustanove Islamskog kulturnog centra, gdje po zakonu osnivač određuje kad će osnovati ustanovu i kad će je ugasiti. Ovdje je bilo manipulacije sa svim i svačim“, rekao je tada Jelovac, podsjetivši da Medžlisu IZ-e Mostar nije vraćena roba koja se nalazila u Centru u trenutku gašenja ustanove što je jedna od zakonskih obaveza. Uz to je dodao da iza svega stoji novac.

Čolaković optužio Jelovca za spletke

Na navedene tvrdnje reagirao je i sam ef. Čolaković koji je rekao da  sredstva koja su uložena u Islamski centar nisu, uzeta iz vakufske niti islamske kase u BiH.

„To su moja sredstva, koja su mi data na povjerenje, da ih uložim tamo gdje je u tom trenutku najpotrebnije, i ja sam, u konsultaciji sa odgovornim ljudima, tako i postupio. Napominjem, da među tim odgovornim ljudima, nije bio nitko od sadašnje rukovodeće strukture Medžlisa Islamske zajednice Mostar. Čak štoviše, ta sredstva mi nisu data i povjerena ni zbog rata u BiH, kao što neki misle,nego na osnovu povjerenja koje je izgrađivano godinama prije rata.
Isto tako, napominjem gosp. Ramizu Jelovcu i Dini ef. Maksumiću, da ova sredstva nisu bila vakufska niti iz blagajni Islamske zajednice Mostara, niti iz Sarajeva. Sredstva koja su bila vakufska i Islamske zajednice, predao sam Komisiji Rijaseta IZ BiH, a jedan od članova te Komisije bio je i muftija Seid ef. Smajkić, pa neka to posvjedoči,“ naveo je Čolaković i uz ostalo optužio Ramiza Jelovca za spletke i intrige te poručio da će Islamski kulturni centar izaći iz prostora samo sa sudskom policijom, ali ne i  silom, vikom i prijetnjama.

Policija ‘pokupila’ zaštitare

Nakon svega, iz Medžlisa su rekli da su nakon sudske odluke o gašenju Islamskog kulturnog centra  angažirali zaštitarsku tvrtku za osiguranje do primopredaje objekata i stvari.
”Međutim, u tome su ih onemogućili službenici Policijske uprave Mostar na način da su na telefonski poziv jednostavno ‘pokupili zaštitare’  iako su imali ugovor i z.k. izvadak kojim se potvrđuje vlasništvo i rješenje suda o gašenju. U drugom slučaju, mostarski imami, u namjeri da provedu fetvu Fetve i emina i vijeća Muftija Rijaseta IZ  BiH od 17. svibnja 2012. godine u kojoj je naloženo Medžlisu IZ Mostar da Sultan Selimov mesdžid vrati njegovoj izvornoj namjeni i obavljanju namaza, od Policijske uprave Mostar zatražili su pismenim putem asistenciju da zajednički podne namaz klanjaju 22.10. 2018.god., i naišli na nerazumijevanje i odbijanje” – tvrde iz Medžlisa IZ.
Također, navodi se kako su umjesto pismenog odgovora samo poručili ”da to trebaju rješavati drugi organi, valjda smatrajući da to nije u njihovoj nadležnosti”.
”Medžlis IZ Mostar će upravo zbog tih dvostrukih aršina i očigledno kršenja poslovnika o radu, preko pravnog zastupnika uputiti zahtjev za utvrđivanje odgovornosti u radu Internom odboru za nadzor rada policije zbog očiglednog opstruiranja u ovom slučaju”, najavili su iz Medžlisa IZ Mostar. G.S.

 

REISOVA PODRŠKA MUFTIJI
Kancelarija reisu-l-uleme Islamske zajednice u BiH priopćila je jučer, u povodu pravnog spora kojeg vodi Medžlis IZ Mostar oko prava na korištenje sultan Selimovog mesdžida u Mostaru koji je u njegovom vlasništvu, da ovaj spor nije lični sukob bilo koga, nego pitanje insistiranja na vladavini prava i poštivanju internih normi Islamske zajednice i šerijatskog prava.
– Predmetna nekretnina je vakuf što znači da se radi o trajnom dobru koje je zaviještano voljom vakufa i njome ne može upravljati bilo koje fizičko lice ili pojedinac. Islamska zajednica u BiH nema drugog izbora nego braniti norme na kojima počiva i koje su obavezujuće za sve. Njena dužnost je stati u zaštitu svakog vakufa – saopćeno je iz Kancelarije reisu-l-uleme.
U tom smislu, kako se ističe, Kancelarija još jednom podsjeća javnost na fetvu Vijeća za fetve Rijaseta IZ u Bosni i Hercegovini koje je na svojoj 14. redovnoj sjednici 17. maja 2012. razmatralo pitanje korištenja sultan Selimovog mesdžida u Mostaru.
U fetvi se između ostalog kaže da “šerijatski propisi ne dopuštaju da se mesdžid koristi u komercijalne svrhe, jer je njegova osnovna funkcija određena činom izgradnje i stavljanja u funkciju obavljanja osnovnih islamskih dužnosti, namaza prije svega“.
-Analizirajući šerijatske dokaze i status u kojem se objekt nalazio tada, Vijeće za fetve je zahtijevalo od Medžlisa IZ Mostar da sultan Selimov mesdžid u Mostaru vrati njegovoj namjeni, tj. da bude mesdžid za obavljanje uobičajenih islamskih aktivnosti – navodi se u priopćenju.
Kancelarija reisu-l-uleme IZ u BiH, dodaje se, pruža punu podršku muftiji mostarskom, glavnom imamu Medžlisa IZ Mostar, njegovom  predsjedniku i vjernicima muslimanima da istraju u zaštiti vakufske imovine, saopćeno je iz Kancelarije reisu-l-uleme, a prenosi MINA.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *