Ako želite smršavjeti, usredotočite se na zdravu hranu

Održavajte ravnotežu između zdravih i nezdravih namirnica

Izleti u “zabranjene vode” su itekako dopušteni, ali treba održavati ravnotežu i dati prednost namirnicama koje “paze i maze” naš organizam

 

“Program čišćenja” koji izbacuje brzu hranu, ali ne inzistira na strogoj detoksikaciji i izgladnjivanju, našao je svoje poklonike diljem svijeta. Ova dijeta se temelji na principu po kojem je iz prehrane nužno izbaciti nezdravu hranu kako bi se izgubili neželjeni kilogrami. Dakle, zabranjeni su prženi krumpirići, slatkiši, pekarski proizvodi i grickalice, a fokus je na zdravoj hrani, poput voća i povrća i mesa pripremljenog na zdrav način. Dobro je to što ne postoji nikakav rigorozan režim prehrane kojeg se treba držati, nego je jedino nužno razmisliti o svakom zalogaju koji stavljate u usta. Kada postanete svjesni što u sebe trpate, lakše ćete se odreći masnih i slasnih “grijeha” i umjesto bureka pojesti salatu s piletinom. Naravno, nema razloga za paniku ili samokažnjavanje ako popijete čašu vina ili pojedete komad torte. Izleti u “zabranjene vode” su itekako dopušteni, ali treba održavati ravnotežu između zdrave i nezdrave hrane i dati prednost namirnicama koje “paze i maze” naš organizam.

10 zlatnih pravila

  1. Obvezno ograničite unos brze hrane, slanih i slatkih grickalica, gaziranih pića i hrane koja sadrži aditive.
  2. Smanjite unos kofeina jer može zaustaviti apsorpciju vitamina i minerala u tijelu.
  3. Pijte vodu prije svakog obroka jer ćete se tako osjećati sitiji i pojest ćete manje.
  4. Sami pripremajte svoje obroke, tako ćete znati što jedete i koliko zapravo kalorija sadrži komad vaše omiljene torte.
  5. Jedite više voća, povrća, orašastih plodova i sjemenki. Minerali i vitamini iz ovih namirnica učinit će čudo za vašu kožu, kosu i nokte.
  6. Smanjite unos alkohola jer je pun praznih kalorija koje se lijepe oko struka. Kada, ipak, odlučite popiti nešto, prvo pojedite zdravu večeru.
  7. Uravnotežite porcije. Porcija mesa ili ribe ne bi trebala biti veća od kutije za karte, a količina ugljikohidrata trebala bi biti veličine vaše stisnute šake. Ostatak tanjura napunite povrćem.
  8. Odrasli ne bi smjeli jesti više od šest grama soli na dan.
  9. Smanjite unos loših masnoća, poput umjetnih ulja i margarina. Čak i male količine povećavaju rizik od bolesti srca više nego druga masna hrana.
  10. Odbacite “dijetalnu hranu” jer ima malu nutricionističku vrijednost i obično je puna aditiva.


PREHRANA:

Svakodnevna prehrana treba sadržavati sve skupine namirnica, ali prednost dati nemasnom mesu – nemasna teletina, puretina, svježe voće i povrće. Doručak je najbolje zasnivati na žitaricama, pahuljicama s mlijekom ili jogurtom smanjene mliječne masti jer nam upravo ti ugljikohidrati daju energiju koja se postupno troši, a mnoge pahuljice su dodatno obogaćene vitaminima i mineralima (npr. Zn i Fe, Vitamini A,D). Potrebno je piti dovoljno tekućine.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

error: Content is protected !!