Naslovna > DOGAĐAJI > SKANDAL: MEDIJI IM PROBLEM!
SKANDAL: MEDIJI IM PROBLEM!

SKANDAL: MEDIJI IM PROBLEM!

Neophodno je HITNO i BEZ ODLAGANJA uspostaviti kontrolu nad ovom oblasti poslovanja i temeljno preispitati sve ugovore u oblasti marketinga, uključujući obrazloženje za njihovo preispitivanje, kao i analizu njihovih efekata na poslovanje i ukupan imidž kompanije, preporučuju Vladi iz Ureda premijera.

Analiza stanja u telekomima koju su radili ljudi iz Ureda Premijera FBiH očito je, za glavni cilj imala pokazati u negativnom svijetlu ova poduzeća.

Prema njihovoj analizi, u 2016. godini BH Telecom bilježi najlošiji poslovni rezultat od 2010. godine, a plan Uprave od 2017. predviđa i dalje pogoršavanje poslovanja.

Navodi se i kako je pouzdanost financijskih izvještaja upitna.

-Stavke koje su sporne iznose nekoliko stotina milijuna maraka i spadaju u klasične stavke na kojima se vrše knjigovodstvene manipulacije, stoji u izvješću koje su sačinili premijerovi ljudi.

Šokantno je to što je u 2016. zabilježen drastičan pad vrijednosti udjela Vlade FBiH za čak 250 milijuna maraka.

Mediji problem

Ono što je u najmanju ruku skandalozno i šokantno jeste stav stručnjaka prema vođenju marketinga i sponzorstvu medija. Oni su u Analizi stanja u BH Telecomu problematičnim ocijenili to što poduzeće sponzorira medije koji pišu protiv Vlade FBiH, premijera Sarajevske županije i člana Predsjedništva BiH iz reda bošnjačkog naroda.

Kao primjer navode tekstove koji otkrivaju “Gdje su zaposleni zetovi Fadila Novalića i Bakira Izetbegovića”, ili intervju predsjednika SDP-a Nermina Nikšića u kome se našalio na račun “100.000 novih radnih mjesta”.

U Analizi se navodi kako je u BH Telecomu uočena “zlouporeba trošenja sredstava u marketinške svrhe”.

-Ukupno 11 milijuna maraka se troši u ove svrhe. Posebno se financiraju kampanje protiv Vlade FBiH, Vlade Sarajevske županije, Predsjednika BiH, kroz koproduciranje i sponzorstva političkih emisija, koje nanose štetu ugledu vlasnika BH Telecoma, aktivnostima na provedbi Reformske Agende što poprima dimenzije diplomatskog skandala, stoji u Analizi Ureda Premijera FBiH.

U posebnom dijelu izvješća koji se bavi društvenom odgovornošću poduzeća navedeno je kako “financiranje negativnih kampanja, u kojima se na grub i neprimjeren način govori o vlasniku, Vladi FBiH, predstavlja ne samo negativnu posljedicu nego i nenamjensko trošenje sredstava”.

-U emisijama koje su sponzorirane i koproducirane od strane BH Telecoma, u vrlo negativnom i neprimjerenom kontekstu i eksplicitnom sadržaju vrijeđaju se i ismijavaju, između ostalih, član Predsjedništva BiH, premijer FBiH, ministri, premijer Sarajevske županije itd., stoji u Analizi. Vladini stručnjaci za monitoring medija pripremili su čak poseban dokument u kome su sabrani po njima skandalozni i negativni medijski izvještaji, a posebno skreću pozornost na “izuzetno aktivne kampanje, “orkestrirane napade i negativne promocije putem TV emisija i društvenih mreža”.

Revizija ugovora

Kao primjer negativnog stava prema Reformskoj agendi i reformskim pitanjima navode tekstove koji se bave upošljavanjem članova obitelji visokih zvaničnika SDA, a to smatraju i diplomatskim skandalom.

-Negativna kampanja generalno prema pozitivnim rezultatima ostvarenim kroz aktivnosti Vlade i Parlamenta (npr.100.000 radnih mjesta, otvaranje trotoara) i promoviranje neprimjerenih i sarkastičnih sadržaja kao “Hit izjava” u “Intervju 20” u kome su izrečene ovakve kvalifikacije je financirana od strane BH Telecoma, stoji u Analizi Vlade.

Pored navedenog, za tvorce analize problematični su i tekstovi koji se bave primjerice redukcijom vode, trošenjem novca za pripremu proslave Nove godine, kao i brojne druge teme, pa čak i komentari koje mediji omogućavaju građanima ispod tekstova.

-Postavlja se pitanje koja je korist od koproduciranja emisija ovakvog sadržaja: da li to pomaže prodaji odnosno prihodu BH Telecoma, imidžu društveno odgovorne kampanje, imidžu vlasnika?

Način na koji se troše sredstva za marketing i sponzorstva u 2016. ne zadovoljava niti jedan od navedenih ciljeva i nejasno je zašto Uprava nastavlja sa financiranjem, navode u Analizi stručnjaci iz Ureda premijera. Preporučuju BH Telecomu da posebnu pažnju mora posvetiti oblasti marketinga i sponzoriranju medija i da moraju u 2017. značajno izmijenili sve aktivnosti u ovoj oblasti.

-Neophodno JE HITNO I BEZ ODLAGANJA uspostaviti kontrolu nad ovom oblasti poslovanja i temeljno preispitati sve ugovore u oblasti marketinga, uključujući obrazloženje za njihovo preispitivanje, kao i analizu njihovih efekata na poslovanje i ukupan imidž kapanje, preporučuju Vladi iz Ureda premijera.

Oblatili su i plan poslovanja poduzeća za razdoblje od 2017. do 2019., činjenicu da Uprava nije surađivala sa strateškim partnerom koga je Vlada delegirala, odnosno Turkcell, kao i sve ostalo što je rađeno u prošloj godini kada je na čelu kompanije sjedio visokopozicionirani kadar SDA.

Piše: Vanja Bjelica-Čabrilo, dogadjaji@dnevni-list.ba

Jedan komentar

  1. Novaliću sada ćeš tek da vidiš. Ni prema tebi ni tvojima se neće imati ni trunke pardona! Omrznuće ti se vlastiti život!

Ostavi Komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena. Potrebna polja su označena *

*

16 + 13 =

Scroll na vrh